09 oktober 2012

Blogga från Ipaddan

Det kan ju vara bra att kunna blogga nån annanstans än vid den stationära datorn ibland så nu har jag skaffat hem appen Draftcraft som verkar enkel och smidig. Det här är en liten test för att se hur det funkar! Jag har också provat Facetime vilket är en skype-liknande funktion, videosamtal alltså, fast endast till apple-prylar. Det var jättekul och jag fick bl.a. se mitt lilla sockergryn Elise på skärmen :) gratis är det också. När jag ändå var i farten skaffade jag ett skype-konto också så nu kommer jag att terrorisera alla med mina videosamtal, hi hi.

Jag tar och lägger in en bild också för att se hur det ser ut... Ett fint servettställ som jag köpte på Ikea för ett tag sen.



Uppdatering: Tja nu när jag sett hur bilden blev måste jag erkänna att det inte ser så roligt ut, men det kan väl funka som en nödlösning. Jag tog den med "paddan" i ganska svagt lampsken och förminskade den lite för mycket, jag gillar ju när bilderna är nästan lika breda som texten... Men med övning kommer det säkert att bli bättre!

6 kommentarer:

  1. Jag kan rekomendera det tangentbord/aluminiumcase som jag köpte till min. Ruggigt smidigt om man som jag skriver mycket med den och samtidigt vill kunna dra nytta av en surfplattas smidighet.
    http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbehor-till-surfplattor/ipad/fodral-med-tangentbord/tangentbord-och-aluminiumcase-p98776

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Tommy! Jag har tänkt lite i de banorna själv men kommer nog mest att sitta vid vår stationära dator ändå eftersom jag ägnar mig så mycket åt bildhanteringen och det definitivt är smidigast då. Har du kanske något bra tips på små, smidiga, billiga högtalare till den? Tänker mig att kunna använda den i stugan istället för vår urmodiga gamla CD-spelare. I går kväll uppgraderade jag till Spotify premium också så nu kommer vi att kunna använda den till stora stereosystemet. Kul det här!

    SvaraRadera
  3. Efter dagens diskussion om re-conditioning av bilar och Ipod högtalare, kanske av intresse för dig?
    http://www.letsdeal.se/deal/3258678/city/3
    http://www.letsdeal.se/deal/6263953/city/3

    G.O.M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där verkar ju vara ett bra tips! Ska definitvt kolla närmare på det! För städa ur bilen så här när det är kallt och höstruggigt är inte min favoritsysselsättning.

      Radera
  4. Oj, vad du är hightech här, hihi! En sån där padda är nog inte så dum.. Du kommer säkert bli hur bra som helst på detta med lite övning! :)
    Tusen tack för din värmande kommentar hos mig idag, jag blev otroligt glad <3 Roligt atta du gillar både Sarah och Lisa - Sveriges bästa kvinnliga röster enligt mig ;)
    Ha en fin dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då, jag är långt i från hightech ;) Jag har lång startsträcka men tycker det är väldigt kul med fiffiga prylar som förenklar och förbättrar ens värld.
      Det är också väldigt trevligt med bloggvärlden och via dig fick jag syn på "Charmigt sa Charlie" och oj oj oj vilka fantastiska bilder och vilken mysig stämning, så nu har den också hamnat på min blogglista! Mitt senaste inlägg fick lov att handla om bloggtips :)
      Detsamma till dig! Kram

      Radera