22 oktober 2012

Att komma igen

Är det fler än jag som känner att energin går i cykler eller vågrörelser? Jag börjar känna igen mönstret (på tiden...) och kan ta det med ro när jag är nere i en vågdal och inte deppa ihop över att de goda föresatserna och ordningen och lusten att göra saker plötsligt inte finns där. Det kan ta några veckor, kanske till och med ett par månader men jag kan vänta ut det... för det vänder en dag... som om solen bryter fram bakom molnen -  och plötligt känner man energin och verksamhetslusten komma tillbaka. Så känns det nu! Jag har kommit igång med träningen igen och äter bättre, röjer och grejar hemma och vill sätta fart med allt möjligt och det är en UNDERBAR känsla.


Nu ser jag fram mot en rolig middag- och teaterkväll med goa gamla jobbarkompisar och sen en mysig hotellweekend med Magnus!

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt det låter att du har energi nu! Heja dig :) Jag känner så väl igen mig i det du beskriver; energin kommer och går i vågor hela tiden. Det känns bra att veta att det vänder igen när man är därnere i dalen och harvar lite för länge.. Man får försöka boosta sig själv så mycket man kan med positiva saker man mår bra av och träna är ju en jätteviktig grej. Kropp och själ hänger ihop! Och så förstås vårda sina relationer med vänner och kärleken. Låter perfekt med teater och middag med kompisarna och en hotellweekend med mannen! Yay!
    Du undrade var jag kom ifrån i Stockholm: Jag är född och uppvuxen i Täby men vi flyttade när jag var 12 år. Sedan flyttade jag tillbaka när jag var 25 och bodde i Vasastan i flera år. Där bodde även min mormor och morfar när jag var liten så där brukade vi ofta vara och hälsa på. Mitt hjärta klappar för Stockholm!
    Ha det gott, kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för supporten Madeleine!
      Det är så skönt att ha kommit till den här insikten och inte stressa upp sig och att inse att "Var sak har sin tid" - men det är svårt i vårt samhälle där allting ska gå så fort och man alltid ska vara på topp. Jag önskar att jag kan förmedla det här till alla som känner att de inte räcker till!

      Roligt att vilken del av Stockholm du kommer ifrån - min stad också :) trots att jag bott i Bålsta i många, många år nu och jobbar i Uppsala-

      Kram från Eva

      Radera
  4. Så skönt att läsa! Jag håller helt med dig. Jag vet numera att det går upp och ner....och det är ok! Jag låter det tar den tid det tar.

    Du skriver så fint, en fröjd att läsamoch se dina underbara bilder < 3

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen mig! Och vilken härlig bild! Tack för dina ord hos mig :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att höra och tack själv! Kram

      Radera