10 juni 2012

Tjänsteresa till Åbo

Nu blev det ett litet hopp mellan inläggen och det beror på att jag varit över till Finland på ett "symposium" gällande mitt jobb. Jag kom tillbaka i torsdags kväll och sen har jag ägnat mig åt att fira helg med familjen och också en hel del trädgårdssysslor. Nästa inlägg ska jag visa fina trädgårdsbilder!

Åbo var en trevlig bekantskap och vi blev mycket väl omhändertagna av vår värd Åbo Akademi. Fantastiskt välordnat möte med jättefina sociala aktiviteter, bra hotell och till och med SOL (om än kyligt i luften) varje dag. En av kvällarna minglade vi på Åbos stolthet SUOMEN JOUTSEN (Den finska svanen), ett vackert fullriggat skepp från 1902 som ligger vid kaj längs Aura Å som löper genom Åbo.


Vistelsen var ju över Sveriges nationaldag 6 juni och trevligt nog råkade det sammanfalla med en mysig båttur ut till en ö, Pikku Pukki (den lilla geten) just den kvällen! Där fick vi en dignande buffémiddag i en fin gammal skärgårdspaviljong med mycket snickarglädje och spröjsade fönster.



2 kommentarer:

  1. Va fint det ser ut! Va bra att du hade så trevligt där!
    Kram

    SvaraRadera