29 december 2011

Hemma igen

Allra först måste jag berätta om ett nytillskott till familjen! Systerdotter Marie och hennes Daniel fick i morse en liten son - Kalle i egen hög person! Stort stort grattis till er och en eloge för fantastisk kämpaglöd!


Sen lovade jag att berätta om vårt Stockholmsbesök... Shoppingen gick finfint både dag ett och dag två, kom hem med en massa fint från Accessorize som tänkt, jag visar bilder sen.


Och så var det filmen "En annan dag i Sverige" - väldigt speciell, väldigt nattsvart, otroligt bra skådespeleri och stundtals svart humor. Expressens recension stämmer bäst med vad jag tyckte. Tommy tyckte som jag, men Magnus var inte helt förtjust.

Men det var han och vi alla tre däremot över Melanders Brasseri där vi inmundigade havets läckerheter i en jättemysig, trevlig miljö och blev uppassade av gullig, serviceminded personal. Dit kommer vi definitivt att gå igen!


Slutligen kan jag berätta att natten på hotellet inte blev så mysig och avkopplande som vi hade tänkt oss... ett stort evenemang för lindyhop- och jitterbugdansare gick nämligen av stapeln på hotellet - och pågick till fem på morgonen(!) - och det gick inte att sova i oväsendet som hördes genom lufttrummorna eller betongen eller vad det var som vidarebefordrade ljudet av 40-talsjazz. Vi ringde till receptionen mitt i natten och fick veta vad det var och som plåster på såren fick vi tillbaka de klubbpoäng som gått åt för övernattningen. Tur vi är lediga så vi kan ta igen förlorad sömn... Annars är hotell Sign ett superfint hotell mitt i stan med gångavstånd till allt och tidigare vistelser har varit helt underbara!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag kan inte låta bli att skratta, jag menar inte att va dum, det var ju verkligen jättetråkigt att ni inte fick sova pga av allt oväsen, men det måste erkännas att många av oss Lindyhoppare vi dansar tills vi stupar av trötthet, så är det!!
    Tur att ni fick klubbpoängen tillbaks iaf!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är hellugnt Sanna ;-) Vi överlevde och jag förstår att det är helkul med dansen, det hördes faktiskt när alla tjoade :-) Hotellpersonalen var väldigt urskuldande att de inte hade talat om detta när vi bokade och att de kunde ha placerat oss mycket högre upp i hotellet. Vi kommer definitivt att komma tillbaka men då kommer vi att fråga om det är party på gång först ;-) Lindyhop är ju fantastiskt kul och jag är riktigt avis på dig som kan dansa det! Kram

    SvaraRadera