30 december 2011

Accessorize m.m.

Har kommer bilder på de fina saker jag fyndat på Accessorize på rea - en av mina absoluta favoritbutiker där jag skulle kunna handla nästan hela sortimentet om jag hade råd ;-) Kan förresten berätta att det nu är möjligt att beställa till Sverige från deras webbshop! Jättekul eftersom det är lite glest mellan deras fysiska butiker. Rean pågår även där... Accessorize är en avknoppning av det brittiska företaget Monsoon som har ett mycket större utbud, bl.a. med kläder för hela familjen. De har också precis börjat leverera till Sverige - yihaa!

Ett riktigt maffigt, rusikt halsband

Ett lite enklare men ändå annorlunda

Ett rosettdiadem i mocka

Den här föll jag verkligen för - en halsduk eller vad man ska kalla den - en massa garntofsar på lång rad...

...som man snurrar runt halsen valfritt antal varv - gosigt och varmt för frusna mig

En typisk Accessorizeväska i tyg med broderier och paljettdekorationer. Så fina och milda färger!

Närbild på broderiet

Gosiga tofflor eller inomhuskängor i stickat med mjuk sula

Så ser de ut på baksidan...

Det här fina armbandet från Baglady köpte jag på Åhléns för ett presentkort

Och så slutligen - en plånbok i fint skinn med precis rätt "inredning". Det har jag letat efter länge och så hittade jag denna i en liten udda butik på Drottninggatan!

5 kommentarer:

  1. Tyckte bäst om innekängorna!!

    SvaraRadera
  2. Å va mycket snyggt! Jag gillade verkligen allt! Kul att du hittade så mycket på rean. Var det bra rea på Accessorize?

    SvaraRadera
  3. Ja, innekängorna är hur mysiga som helst, jag har dom på mig nu ;-)

    Det var 50 % rea på typ halva butiken! Tofflorna kostade 112 kr och tofshalsduken 145 kr t.ex.

    SvaraRadera
  4. Oj va mycket fint. Själv har jag shoppat mössa och skinnhandskar på outleten i Vingåker. Det är ju ingen rea där men ändå halva priset jämfört med affärerna. Så kunde jag ju inte låta bli att handla lite babykläder heller :)

    SvaraRadera
  5. Maud, jag glömde - jag skulle ju tipsa dig - i samma affär som jag köpte plånboken fanns det jättefina skinn/pälsvästar!

    SvaraRadera