23 december 2011

Dan före dopparedan



Nu har jag gått på julsemester - i drygt två veckor... härligt att ha möjlighet att göra så! Långt långt därborta i januari när dagarna har blivit aningen längre än nu börjar det nya arbetsåret, och förhoppningsvis är jag utvilad och full av energi då. Inte för att jag känner mig särskilt trött nu heller, ganska pigg faktiskt!

Dagen är förstås fylld av en hel del julfixande, som för de flesta, men jag känner ingen stress utan det ska bara bli mysigt. Tänkte ta en långpromenad först men vi bestämde oss för att åka ner till gymmet istället eftersom det är så halkigt att gå på vägarna. Sen blir det skinkkokning, saffrans-kakbak och julklappsinslagning och i kväll... obligatorisk skinkprovsmakning tillsammans med en (eller två) julsnaps.

I morgon förmiddag ska jag göra Arlas smarriga vita chokladmousse med saffran och ta med till julbordet hos Linda. Ha det gott alla - och aaandaaas luuugnt.


3 kommentarer: