23 april 2012

Vintrig mysig stughelg



Tillbaka i vardagen efter en avkopplande, mysig långhelg på landet - torsdag till söndag - och första gången vi fått uppleva en sån kall helg och en hel dags snöande här uppe i stugan! Som tur var fanns det gott om ved så brasan fick brinna hela dagarna och falna av sig själv när vi gått och lagt oss i bäddsoffan i storstugan.



När vi kom fram mitt på dagen på torsdagen fick vi vädra ut vinterkylan till att börja med och sen elda, elda, elda. Inombords värmde vi oss med varsit glas lagrad rom, yummi... Till slut var det varmt och skönt och ordning. Fredagen höll vi oss inomhus eftersom det bara snöade hela tiden, men på lördagen kunde vi sticka ut på långpromenad och utforska hur långt våren kommit och det var INTE långt kan jag säga. Små, små knoppar på träden och några förskrämda blåsippor här och var, men det var så vackert ändå och lite sol tittade fram och lyste upp i det grågröna.










Trots det kyliga vädret hade vi det hur bra som helst med god mat, gott vin och en massa prat och möjlighet att stressa av och sova ut. Guld värt!



10 kommentarer:

  1. Det såg härligt ut ändå! Men vilken skillnad mot förra våren... Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det (ÄR det)! Visserligen åkte vi i början på maj då, men om man går tillbaka till 2010 och kikar så var det ungerfär samma tid! Kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med en stughelg! Skönt att få tanka energi i naturen, bara koppla av och njuta av lugnet. Så mysigt att elda i brasan, tur ni hade mycket ved! :) Tack för dina hälsningar hos mig! Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  4. Tack för bilderna - fina, fulla med känsla, som vanligt

    SvaraRadera
  5. Jag får alltid samma varma känsla i kroppen varje gång jag hör om och ser hur ni har haft det i stugan. Det är guld.

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir att jag kan förmedla nånting av våra sköna, härliga helger!

    SvaraRadera
  7. Ibland kan det bara vara skönt att ha dåligt väder. Då är det liksom legitimt att få sitta inne och inte göra ett skit!

    SvaraRadera
  8. Håller med Marie och jag är en boren stugsittare! Alla mina favoritintressen är inomhus-grejer, som att sy, läsa, skriva, pyssla. Kan till och med stanna inne fast det är kanonväder ute om det är något inomhus jag hellre vill göra, fast då skäms jag lite... ;)

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga vårbilder.
    Och en underbar header.
    Ha en skön Valborgshelg,
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Tack Sara! Vad roligt att du gillar bilderna och headern! Headerna pysslade jag med en hel del för att illustrera två av mina intressen - skor och att sy! Egentligen kommer ju ett tredje intresse in också - photoshop - det är ju sååå roligt att knåpa ihop kollage!
    Trevlig Valborg till dig med!

    SvaraRadera