15 april 2012

Tyger tyger tyger!

Det började med att jag fick inspiration att sy en kjol till min nya rosa kavaj, en med svart botten och blommönster i rosa var tanken. Jag trodde att det skulle vara ganska lätt men det var det inte alls, inte med svart botten i alla fall. Hemma i Bålsta fanns inget, men eftersom lusten var född ville jag iväg till nästa ställe så fort som möjligt och det blev Tygvaruhuset i Veddesta igår lördag (i snöslasket!) Och vilken tur jag hade där då - det var 50 % rabatt på ALLA modetyger! Och det finns MYCKET tyger i den butiken! Så om du bor i närheten och gillar att sy, skynda dit - dom skulle ha rabatten några dagar till. Det var även rabatter på många gardintyger och det var där jag till slut hittade mitt KJOLTYG... men inte med blommor... utan med papegojor och djungelväxter, ha ha ha! Det rosa inslaget passar perfekt och det blir helt klart en annorlunda kjol, eller hur? Men det blev en hel del mer tyger i påsen så nu sitter jag och bläddrar i mina Burda-tidningar och letar mönster och känner en väldans kreativitets-lust!

4 kommentarer:

  1. Å va kul! Tyget ser snyggt ut! Vilket flyt att det var 50% rea också. Ser fram emot ett se slutresultatet. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. På dopet! Jag är såååå nöjd med mina tygfynd - 560 kr för tyg till 6 plagg! Jag höll på att gå i spinn därinne i tygaffären, jag hade kunnat köpa MASSOR mera!

    SvaraRadera
  3. Helt plötsligt fick ordet "kjoltyg" en helt annan innebörd. Lite finare, lite bättre!

    SvaraRadera
  4. Visst är det bra när man kan ge ord nyare, finare och bättre innebörd ;)

    SvaraRadera