01 juli 2012

Pioner och klätterrosor

Nu har våra pioner slagit ut! Vilka otroliga, exotiska men ändå typiskt svenska skönheter de är... och det svala sommarvädret gör att de blommar extra länge, alltid något positivt med detta!



Och samtidigt börjar klätterrosorna blomma... den här söta gula heter något så oromantiskt som "Leverkusen". Den växer tillsammans med en röd som heter "Sympatie" och alldeles snart blommar den också, det blir fint! Jag fick dem för ett par år sen i morsdags-present.


Det är fint med blå blommor mot den gula husväggen, mjölkklocka och steppsalvia...


En härlig helg har tagit slut och det har varit riktigt varmt och somrigt och det känns ju inte helt fel efter den näst intill arktiska kylan förra veckan. I lördags hade vi hela familjen här på mysig grillkväll, bilder kommer snart! Och i morgon börjar sista jobbveckan innan SEMESTER...


2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska pioner! Våra grannar har också så där underbara pioner i mängder, själv har jag bara en pyttebuske än. Ska plocka in några från grannarnas i dag, jag passar deras hus och de säger att jag får det, så då gör jag det : )

    Härligt med semester snart. Här har vi redan börjat. Bara ett par dagar kvar nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag var trevligt av dina grannar! Då kan man ju riktigt frossa, i sin egen trädgård blir man lätt lite så där snål, de är ju så fina där i rabatten...
      Ja jisses vad jag längtar efter ledighet igen - men idag är sista arbetsdagen!

      Radera