09 juli 2012

På besök i litet paradis

Nu har jag SEMESTER igen! Tre veckor ligger framför oss med skön ledighet och mysiga stunder i trädgården, på sjön eller nån annanstans där vi får lust att tillbringa tiden. Vädret och lusten får styra...

En av de sista dagarna på jobbet fick jag en härlig försmak på sommarlov då jag tog eftermiddagen ledig (och en bra bit av nästa morgon) och hälsade på min kära, "gamla" jobbarkompis som njuter ledighet året runt numera, den lyllosen. Hon har förmånen att bo i en liten oas med man och vovve och en fantastisk trädgård och ett vackert hem inrett med osviklig smak. Vi svalkade oss med gott svalt vitt vin, dopp i poolen och massor av prat och skratt och sen pasta carbonara och en ljuvlig nötpaj med glass. Tack Suzanne för en riktigt mysig, härlig, somrig, rolig eftermiddag, kväll och morgon! Saknar dig på jobbet...











4 kommentarer:

  1. OJ vilka superlativer!!! Tack, tack! Jag njöt lika mycket som du!! Såååå kul att du kom och stannade kvar och spelade på pianot på natten ! Gör snart om det! Myggen öveföll mig på kvällen därpå och jag rollade in mig ordentligt på ben och armar och nacke - sen såg jag att jag tagit fel roller - Niveas mums under armarna och inte MyggA som var meningen!!!! HAHAHA!!!
    En dag tar jag väl MyggA under armarna istället för Nivean!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram mot att göra om det och då ska jag ta med lite musiknoter!

      Radera
  2. Jag vi också ha en kompis med pool!

    SvaraRadera