21 mars 2012

Vårvärme på ingång

Oj vad det plötsligt blev varmt och härligt väder! Från måndagens snöstorm över gråtrist, kyligt duggregn till denna soliga vårvärme på tre dagar! Amazing som det kan vara ibland (eller ofta) i det här landet... Passar väldigt bra eftersom jag ska hälsa på min gamla, kära jobbarkompis ute på landet i morgon eftermiddag!

Jag är frisk igen men lite energilös och väntar åter igen in lusten och orken att få fart på mig själv, men det får vara så. Jobbet är ockå krävande just nu med många bollar som ska hållas i gång samtidigt, vilket tar mycket kraft. Jag är ganska så slut när jag kommer hem och det känns skönt att bara kolla av lite bloggar och titta på ett och annat TV-program som t.ex. "Svenska dialektmysterier" som går i kväll om en stund. Jag gillar verkligen språk, dialekter och ord och hur språket skiljer åt sig mellan olika områden, sociala grupper, åldrar och tider.

I går fick jag i alla fall en upplyftande kick av ett jättebra studiebesök vi var på! Träffade glada, engagerade, generösa människor som gjorde att man åkte hem med en positiv känsla av att ha lärt sig en massa bra, praktiska saker. Väl värt de många timmarna på ett "sjösjuke"-framkallande X2000-tåg!

Hur ska jag illustrera det här inlägget då? Jo jag tror jag tar en riktigt somrig, avkopplande bild från Pottery Barn som påminner om att det inte är långt kvar tills det är trädgårdssäsong igen! På söndag börjar "sommartid" och klockan ska ställas fram en timme - "sommartid = trädgårdsmöbeln fram och klockan fram" - och med den sköna värme som utlovas nu kanske man verkligen kan plocka fram ett par sköna stolar och ta en fika på verandan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar