27 mars 2012

Inspirerad av turkos

När våren kommer och man kan ana sommaren runt hörnet får jag en oemotståndlig dragning till färgen turkos, den lite ljusare tonen som ibland heter aqua eller nåt annat fantasifullt. Det känns fräscht, somrigt och energirikt! Den framhävs och framhäver också andra färger jag tycker om, som gult, orange, korallrosa och offwhite - riktiga semesterfärger.

Här kommer en liten kavalkad av bilder jag gillar och också en länk till Pinterest - en "mood board" på nätet där man kan samla bilder från nätet som inspirerar på ett eller annat sätt. Är grymt sugen på att börja med det... den här länken går till Pottery Barn´s pinterest-sida för TURKOS.






3 kommentarer:

  1. Mycket trevliga bilder! Lite festligt faktiskt för jag tog fram mina fina ljuslyktor från Rejmyre idag. Och vilken färg har dessa?

    SvaraRadera
  2. Ja, och ditt fina fat från Gerbera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det!
      I morgon ska jag åka till din fina dotter och ditt fina barnbarn och fira helg.
      Nåt gott att äta och dricka blir det säkert på fredagkvällen. Myyys!

      Radera