31 oktober 2011

Födelsedagar

Det var en gång en höstdag precis som den här, med gula löv singlande i luften, för 29 år sen då en liten unge med en massa mörkt hår kom till världen - och jag blev mamma. Och så kom det ännu en höstdag med gula löv singlande i luften - ett år senare - då nästa lilla unge kom till världen som lillasyster till storasyster... Och nu fyller mina fina tjejer år, Cathrine i lördags som var och Charlotte nu på lördag och storasyster har själv blivit mamma vid exakt samma ålder som jag var när hon föddes.


Varje höst vid den här tiden - med gula löv singlande i luften - blir jag påmind om hur det var att få barn, ligga på BB, komma hem med en liten nyfödd och allt fantastiskt, läskigt, jobbigt, härligt och nytt!


Sen har jag förstås ett starkt minne till - fast då var det smällkalla vintern med massor av snö och flera år senare - då en liten pojke kom till världen som lillebror till sina stolta storasystrar!

4 kommentarer:

  1. Ja tänk att jag skulle bli mamma vid exakt samma ålder som du! Fast för mig kommer det att vara smällkalla mörka vinterkvällen som påminner mig om en liten Kian som var på väg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, livet är sannerligen fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer också ihåg dom där höstdagarna, ja förstås vinterdagen också.
    Oj vilka fina ungar vi har.

    SvaraRadera