22 augusti 2010

Normala gängor igen


Nu har jag jobbat en vecka redan och njuter för fullt av första lediga helgen! Det känns helt OK att höstsäsongen är igång och jag känner mig faktiskt full av energi som man förhoppningsvis ska efter semestern. För mig känns det väldigt bra att gå tillbaka till rutinerna med träning och bra vardagsmat. Semestern har förstås satt sina lömska spår i form av trånga jeans och dåligt flås på träningen, för att inte tala om HEMSK träningsvärk! Nu drar jag ner på kaloriintaget och tar en lång, alkoholfri period och vad gäller träningen tänker jag skaffa kort på två gympaklubbar för att få mer att välja på. Den ena har spinning som jag aldrig provat, men de frälsta tror att jag skulle gilla det så jag testar!


Tommy har börjat gymnasiet i Uppsala i veckan och alla förväntningar verkar infrias! Resorna med buss funkar bra, fast det blir tidiga mornar förstås. För mig också eftersom jag skjutsar till busstationen till kl 7, men det är bara bra så jag kommer iväg i tid och inte får en massa minus på flexen.

Sista helgen på semestern hälsade vi på kusin Yvonne och hela hennes stora familj nere i Dalsland. Det var så himla kul och mysigt att träffa allihop efter NIO år, jisses vad tiden har sprungit iväg! Tre små barn har hunnit komma till världen som jag inte fått träffa förrän nu - och vilka goa, sötingar det var, charmiga till tusen!

När jag nu pratar om små barn... jag har ett stort "announcment" att förkunna... Jag ska bli MORMOR!!!!! Jo, så är det - i slutet av januari väntar Charlotte och Kit sitt första, lilla barn! Det känns så häftigt, nästan som att återuppleva när jag väntade Charlotte, mitt första barn...



1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med lite rutiner och vardag igen.
    Grattis Eva, gud vad mysigt att bli mormor =)

    Kram Nancy

    SvaraRadera