09 augusti 2010

Ahhh, ledig måndagmorgon

Ledigt är gôtt... särskilt måndagmornar... Vad ska man hitta på idag då... Dona lite i trädgården kanske, har några plantor som behöver komma ner i jorden och det borde ju gå lätt som en plätt i den fuktiga jorden efter allt regn! Nu blommar förresten Hortensian så fantastiskt fint...


Igår var vi i Eskilstuna och hälsade på familjen, klappade hundar och trotsade "relativt fuktig" luft ;-) och satt ute och åt en dignande grillmiddag. Livligt prat och diskussioner och många skratt (och mycket whisky) som alltid där! Stort tack, Inge och Inger!

Nu till några nyinköp - reafynd! Hittade twill-jeans på Ellos som passar när det blir lite kyligare och jobbet börjar igen. Och så ett par fina skor från Deichmann som jag gått och suktat efter innan, nu var det halva priset! Dessutom passar dom ju perfekt till byxorna! Klocka har jag inte köpt, la bara till bilden för att den passade så fint i färgerna...


Till bröllopet målade jag naglarna ceriserosa och fick lite nagellacks-sug igen, förr om åren hade jag jämt nagellack och hade en diger samling i olika toner, men alltid klassiskt rött och rosa. Nu fick jag lust att pröva något helt annat...


Inspiration till detta "wild and crazy" tilltag fick jag från bloggen Lipgloss Bitch som är suverän på ämnet makeup och skönhetsvård, har fått många bra tips där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar