21 februari 2010

Brudklänningar...

I går trotsade jag snön och kylan och gav mig iväg till Stockholm tillsammans med Charlotte, med försenat (vad annars) tåg, för att vara smakråd när Cathrine provade brudklänningar! Wow, det var en upplevelse kan jag säga - vackra somriga klänningar av otroligt många modeller och stil mitt i iskalla vintern! Och det här med brudklänningsaffärer - av med skor och ytterkläder, i en affär t.o.m. vita bomullsvantar på!


Cathrine och Charlotte hade sonderat terrängen helgen innan och tre klänningar i tre olika affärer var utvalda redan. Nu skulle även brudens mor och brudens väninna säga sitt hjärtas mening om vad som passade bäst. Det var tre väldigt olika klänningar, men vi var nog eniga om vilken som var finast och framför allt fick Cathrine att lysa som en vacker sagodrottning! Inget beslutat än, men vad det än blir så kommer hon att vara sagolikt vacker! Cathrine och Hasse har en egen blogg där man kan följa "projekt Bröllop 2010-07-31".

Vi gjorde en trevlig fikapaus också, med jättegoda mackor av surdegsbröd och stans bästa kardemummabullar!

Det var inte det lättaste att ta sig hem med tåg sen, förseningar, inställda tåg o.s.v. Charlotte och jag strosade runt på Åhléns för att fördriva tiden och jag hade lite tur och hittade en fin festväska - clutch att ha på sagda bröllop. Jag har varit ute i mycket god tid förut och köpt ett klänningstyg redan, och väskan passade perfekt!


Så småningom kom vi iväg hemåt, men det fick bli pendeln som tog sig fram hyfsat bra, "bara" 20 minuters väntan mellan Kalhäll och Kungsängen p.g.a. "växelfel"... Kit var en ängel och kom med bilen och hämtade Charlotte i Bålsta sen. Det kändes skönt att komma inomhus till slut och få upp värmen med lite whisky-provning, Magnus har varit på Birka-kryssning och köpt hem lite nya sorter, och så avslutades kvällen med Melodifestivalen då jag knappt kunde hålla ögonen öppna.


2 kommentarer:

  1. Ja det var en mysig dag vi hade! Trots oväder och icke fungerande kommunaltrafik. Satans tåg!
    Å va fint tyget till klänningen är! Väskan passar ju perfekt!

    Kram

    SvaraRadera