06 januari 2010

Trettondagsafton

- 23 grader.... rekord den här vintern hos oss, men inne hade vi det varmt och skönt och påminde oss själva om sommaren - genom att äta KRÄFTOR!



Maud gjorde oss sällskap...


Och idag är det sista dagen på semestern, liite tråkigt, men två dagar ska jag väl klara innan jag får vila igen ;o) De första dagarna efter semester brukar ju också vara lite lugna och trevliga med mycket prat, mjukstart med andra ord.

Här om dagen hade jag en mysig dag med Charlotte på shoppingrunda i lilla Enköping. Vi skannade av varenda klädbutik (finns inte såå många precis) för att kanske göra nåt rea-fynd. Jag hittade snygga, mörkgrå tränings-/mysbyxor från Etirel på Intersport och en lång, brun, "slinkig" trikåkjol som ska ändras om så den blir kort, och så en scarf till - jag gillar scarfar, man kan inte ha för många tycker jag, precis som skor ;o) Vi tog fikapaus hos mormor Barbro och fick hembakat fikabröd och trevligt prat - beundransvärt av denna lilla kvinna som fyller 88 år i vår!

3 kommentarer:

  1. Såg härligt ut med kräftmiddag! Man blir ju riktigt sugen!

    Det var en mysig dag på stan vi hade och jättetrevligt att hälsa på mormor! Tyvärr träffar jag henne alldeles för sällan.
    Har det gått bra med kjolen? Ska bli roligt och se den när du har sytt om den. Kan tänka mig att den blir mycket användbar, tyget är ju så härligt mjukt och snygg färg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. åhhh, kära söta lilla mormor, jag blir varm i hjärtat bara jag läser om henne här! Vilken fin blogg du har Eva (mamma "skvallrade" om att hade en blogg), vad duktig du är!! Kan du inte vara så snäll att smitta av dig lite av dina digitala kunskaper när du träffar mamma på tjejmiddag i uppsala nästa gång?? Hon kan inte ens smsa ännu, hon säger att det beror på att hon inte ser displayen utan läsglasögon, men jag vet inte om det är hela sanningen... ;-)
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna! Vad roligt att du hittat, eller kanske snarare fått tips om, min blogg! Ja, det är en kul och skapande hobby, och lite vanebildande, man får passa sig så man inte fastnar vid datorn ;o)

    SvaraRadera