09 januari 2010

Lite förnyelse

Nyligen bytte jag "vinjett"-bild här på bloggen - den småblommiga bakgrunden fick bli en liten bildserie med tre badrumsbilder av konstnären Marilyn Hageman. Badrumstemat för att jag tycker så mycket om allt det där med badande - avkopplingen, värmen, väldoftande badprodukter... När vi flyttade in i det här huset hade vi inget badkar, så tråkigt, men i alla fall bastu. Vi planerade redan vid köpet 2004 att bygga ut badrummet så det skulle få plats med ett rejält badkar, och för ett och ett halvt år var vårt oändligt mycket mysigare, vackrare badrum färdigt, med ett rektangulärt, extra stort bubbelbadkar installerat.


Tillbaka till bloggen - från början tänkte jag hålla mig ganska anonym, förutom profilbilden, men nu har jag kommit fram till att det är så mycket roligare med lite bilder på familjen ibland (jag ber om lov först) och att det känns mer naturligt att säga namnen när jag skriver än "min man" och "äldsta dottern" och liknande.

Tänkte också berätta varför jag valde bloggnamnet Juliannie - Jag har det supervanliga namnet Eva och det kändes lite tråkigt att kalla den "Evas blogg" eller "Evas krypin" eller något liknande. Men så kom jag på att slå ihop mina favoritflicknamn, Julia och Annie och så blev det Juliannie! Upptäckte dock att det finns en till Juliannie på Blogspot så jag la till ett "s" i adressen för att skilja oss åt... flera har ju hamnat hos henne i USA när dom sökt på namnet...

Nu är det lördagkväll och snart dags att laga en smarrig middag med stekt fläskfilé, klyftpotatis och sås på blandsvamp från frysen. Inget vin eller annat alkoholhaltigt till för min del för nu ska vara snäll mot min kropp ett tag, gäller annat också tänkte jag, Egypten i sikte...

5 kommentarer:

  1. Ni har verkligen världens finaste och mysigaste badrum.
    Här blir det pestoöverbakad lax. Ska också vara lite snäll mot kroppen så det blir ingen alkohol för mej heller.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  2. Emma systerdotter10 januari 2010 kl. 13:00

    Du har en så himla mysig blogg tycker jag! Tänkte bara säga det :)

    SvaraRadera
  3. Bra med lite reklam för Twilft! ;)

    SvaraRadera
  4. vilken fin bild på ramlösa, har du tagit den? Måste vara en bra kamera isf! *nyfiken*

    SvaraRadera
  5. Nej, tyvärr har jag inte riktigt så fin kamera, jag hittade bilden på nätet ;o)Antar att det är en reklambild. Men på inlägget "Blogganpassning" har jag tagit bilden på kvisten med röda bär, och den tycker jag blev jättefin!

    SvaraRadera