19 januari 2010

Igång igen...

Ja, så är man igång igen! En hel 5-dagarsvecka avklarad och inne på nästa - redan vecka 3 och man börjar ana att mornarna blir ljusare! Vintern håller i sig och ska visst göra det hela januari och det är ju fint och trevligt i och för sig, men det har varit många jobbiga körningar till och från jobbet - 9 mil per dag på liten slingrig landsväg... Det är helt OK när det är kallt och torrt, eller saltat och vått, men moddigt är inte kul och DIMMIGT är definitivt inte kul! Det var liksom lättare när man hade semester...


Så, nu har jag gnällt färdigt! Träningen har också kommit igång igen och det känns jättekul, och behövligt - träningsvärken gör att jag knappt kan gå idag och sätta sig på en stol ska vi inte tala om :o) Den uppåtgående viktkurvan från semestern har också vänt neråt igen, normala, vardagliga vanor och lite hjälp på traven med en "vit månad" gör susen och känns finfint!


Och så är den nya datorn igång för fullt också! Jag har väl tjatat för de flesta om vår nya, stationära dator med Windows 7, men det ÄR så kul! Som jag har längtat efter att skaffa en snabbare, effektivare dator med STORT minne och nu äntligen har vi den, och allt är överflyttat från den gamla utan problem. Windows 7 är också riktigt, riktigt bra - hoppas vi får det på jobbet sen!


Lite rea-fynd måste jag också visa, en varm, färgglad stickad tröja och en tunnare, röd jumper, kanske mer för våren...


1 kommentar: