26 december 2018

Nya tider

Texten här nedanför skrev jag i början av 2018... Den blev inte publicerad då av någon anledning, men vi känner att den är så fin och ärlig och förtjänar att visas. Nu är det snart nytt år igen och vi tar oss an 2019 med lugn och förväntan - och jag lite extra eftersom jag från 1 februari slutar min drygt 40-åriga karriär som biomedicinsk analytiker och tar evig semester som pensionär. Mer om detta i kommande inlägg... Nu tillbaka till våren 2018....

Nästan exakt två år sen vi startade Gallery Magno Art och nu har det blivit dags att stänga verksamheten... Både sorgligt men också skönt med tanke på att anledningen är Magnus hälsa. Han måste ta det lugnt och bli frisk, blodtryck, kärl och hjärta har farit illa av stress och allt för hög arbetsbelastning. Men måleriet fortsätter förstås, kreativitet och skapande är bara bra för själen! Det har varit en fantastisk tid på många sätt och vi, och framför allt Magnus har fått sååå många nya vänner och kontakter som kommer finnas kvar länge, länge och jag känner mig tacksam som fått uppleva så många härliga stunder på galleriet i de mysiga kvarteren på gamla Östermalm.


Den sista utställningen fick bli med Magnus egen konst och jag kan säga att det var en av de mest välbesökta utställningarna sen starten! Och vi fick motta så mycket kärlek och lyckönskningar för framtiden och förhopppningar att vi kan fortsätta att träffas på ett eller annat sätt så man blev helt rörd.... och alla vackra blommor!



Nu börjar en ny tid för oss och vi får se vad det bär med sig! Ett är som sagt säkert, konst kommer det att handla om i alla fall! Jag har också "fått tillbaka" min Magnus, vi sågs inte så mycket under de här två åren, och nu har vi tid att umgås, göra saker tillsammans och ha ett gemensamt socialt liv igen vilket känns underbart.


Jag själv fortsätter att ägna min fritid åt att sy, både i företaget och nu på sistone även till mig själv och barnbarnen. Så kul att ha kommit igång igen med klädsömnad! I slutet av året sålde jag nästan helt slut på allt, först på en gemensam utställning på galleriet där jag hade med kuddar och sen på en julmarknad på jobbet. Nu på det nya året har jag tagit det lite lugnt med sömnaden, framför allt sen Magnus blev sjuk, men nu har jag satt fart igen. Det är väl ljuset som ger energi igen även om den här våren är seg som sjutton, massor med snö och kallt ännu.

Här kommer lite bilder på söta barnkläder jag sytt och en häftig Sgt Pepper-jacka i sammet och guld också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar