30 januari 2014

Nyföretagarmingel

Igår kväll var jag och Magnus på nyföretagarmingel i kommunens regi! Jättebra initiativ där ca 25 nya företag av alla de slag fick chans att presentera sig och knyta kontakter med både varandra och kommunens representanter och företagarföreningar. Lite läskigt att presentera sig, särskilt som jag var jättedåligt förberedd, men det var många som var nyfikna och intresserade av det här med att sy kuddar av återvunnet material! Nästa vecka ska jag på ett möte med förtecknet "Kvinnligt företagande" där också ett par tjejer som öppnat en secondhand-butik för barnkläder ska vara med. Då ska jag passa på och visa några av mina alster också. Jättekul att skaffa sig ett litet nätverk! Är det någon som har andra tips om nätverkande för mig och min typ av verksamhet så skriv gärna en kommentar!

Magnus passade på att nätverka om sin konst och sin önskan att starta en galleriverksamhet här i Bålsta och han möttes av stort intresse, så snart får vi nog besök här hemma av presumtiva köpare som vill få en privat konstvisning.


2 kommentarer:

  1. Å så roligt och givande! Har märkt att det finns väldigt många nätverk man kan gå med i. Jag har dock varit dålig på det...

    Hoppas du har en toppenhelg!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror att det kan vara givande för mig som jobbar ensam och nu har jag också blivit antagen till projektet "Främja kvinnligt företagande" som mötet handlade om. Jag kommer att få mycket matnyttig hjälp genom det och även ekonomisk hjälp att gå utbildningar m.m. Ser JÄTTEMYCKET fram mot tiden som kommer!
      Helgen har varit härlig med familjefest för att fira min yngste som fyllde 20 år!

      Må så gott!

      Radera