16 februari 2012

Februari

Det börjar bli ljusare och ljusare, snön gnistrar i solskenet och nästa vecka är det sportlov, allt borde kännas hur härligt som helst... men jag känner mig bara trött och håglös och önskar att det var slutet av april NU. Det är visst något med februari hör jag från flera håll, inte bara jag känner av att vintern och mörkret har hållt på ett tag nu. Energin från terminsstarten är som bortblåst... Men nu har jag accepterat att det är så här ett tag, jag vet ju att den kommer tillbaka, både energin och våren! Tills dess, med inspiration från mitt förra blogginlägg, köpte jag mig en glad-orange cardigan från Lindex och det känns genast lite bättre!

5 kommentarer:

  1. Jag håller med, Just nu känns det lite väl mörkt och moddigt. Man får kämpa för att hålla nere axlarna från öronen. Mycket bra idé att muntra upp sej med en sån fin kofta.

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med och tydligen även Kalle. Han tjurade hela dan igår och idag sover han bara. Vi vill ha vår med picknickfiltar och sol som sticker i ögonen. Och rose´. Finns det nåt som heter vinoholist? I såna fall blev jag det efter graviditeten!

    SvaraRadera
  3. Vi får bilda klubben VSHPOLIOEV - Vi Som Håller På Och Längtar Ihjäl Oss Efter Våren

    Ja Rosé, på verandan under markisen, köttet ligger i marinaden och grillen är på G... Suck...

    SvaraRadera
  4. Och jag vill bara att tiden ska stanna nu. Jag vill inte ha april. :( Då är mitt heltidsliv med Kian slut och en ny tid börjar där så småningom andra främmande människor ska ta hand om mitt barn fler timmar per dag än vad jag får. Säg mig, hur i hela fridens namn klarar man av det?!! Jag lever gärna med vinterfebruari resten av mitt liv om jag kunde få vara med Kian tills dagen då han väljer att flytta ut.
    Men för att bryta det här lite nedstämda, jag måste säga att jag tycker att det verkligen känns att vi är på väg mot ljusare årstider. Mornarna blir ljusare och ljusare och solen är uppe längre och längre på dagarna. Det är underbart med så många fler ljusa timmar per dag! :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Å Charlotte... vilken go mamma till Kian du är!

    Stor bamsekram

    SvaraRadera