21 januari 2012

Tips från nätet

Färger, färgkombinationer, vackra toner och nyanser, mönster - det är nånting som jag verkligen "går igång på" som Ernst skulle säga! Gissa om jag kände mig som ett barn på julafton när jag öppnade upp sidan Design Seeds efter tips av Petra på Design & Inredningsbloggen... Vilken guldgruva att ösa färginspiration från! Så om du är i färd med att inreda hemma eller kanske tappat idéer när det gäller hur du kan kombinera dina kläder, gå in där och bläddra mellan alla färgpaletter (HUR många som helst)!



I morse tog jag en liten rundtur mellan gamla favoritbloggar som jag inte besökt på väldigt länge och det blev ett kärt återseende av en, Lucullian Delights. Det är en svensk tjej från Uppsala som är gift med en italienare och bor i Toscana (lyllos henne, som får bo i Toscana alltså hi hi). Hon lägger ut egenkomponerade recept och fantastiska foton på maten men också på omgivningen. Hon har blivit sååå duktig och man blir helt betagen av bilderna! Recepten är också väldigt personliga och mycket inspirerade av italienska råvaror.



Scrolla igenom hennes fantastiska bilder och njut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar