17 augusti 2011

Färdig top!



Så, det gick väl fort! Ett par timmars arbete, och jag är relativt nöjd med resultatet - ärmkullen skulle ha varit lite lägre, men till nästa gång gör jag rätt! Tyget köpte jag relativt billigt, ca 80 kr så det känns extra bra. En sån här top är idealiskt att sy av ett annat trikåplagg i stor storlek med bara sidsömmar, t.ex en tunika eller kjol på rea, eller seconhandfynd, det är bara att klippa bort alla sömmar och detaljer och lägga ut mönstret. Jag ritade ju av en annan top direkt på tyget, men det bästa är förstås att rita på mönsterpapper.

Tänkte passa på att göra reklam för en blogg som ger mig massor av inspiration och idéer så att det kliar i fingrarna att sätta igång med nya projekt - Casey´s Elegant Musings - En amerikansk tjej som är särskilt intresserad av vintage-mode från 40 - 50-tal och gärna syr efter gamla mönster. Jag är inte ute efter att sy såna kläder utan det är det genuina sömnadsintresset och kunskaperna med många "tutorials" och detaljbilder som intresserar mig, och så tipsar hon om andra bloggar och lägger länkar till alla möjliga fiffiga idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar