07 juli 2011

Semestern har börjat!

LYCKA - den sista stressiga dagen innan semestern har tagit slut och man hinner knappt varva ner innan man dimper ner på verandan och får ett glas bubbel i handen - SEMESTERN HAR BÖRJAT!


Och båten är klar med sitt fina, nya kapell och blanka, vackra akterdäck och sittmöbeln står på plats!



I torsdags förra veckan åkte vi ut på en liten premiärtur bara för kvällen - tog med oss grillad kyckling och potatissallad och ankrade i en lugn vik med kvällssol...

Men längtan att åka ut några dagar i sträck var stor så vi trotsade de ostadiga väderpronoserna och åkte ut på en Mälartur lördag till tisdag i sällskap av Cathrine och Hasse i sin båt. Vi fick en mysig trip i mulet, lite kyligt väder men 23 grader i vattnet. Det badades (fast jag doppade mig väldigt snabbt), grillades, snackades, spelades kort, dracks whisky och vin, det enda vi saknade var lite sol som sagt.




Två nätter ankrade vi på svaj, alltså utan att lägga till, men den sista kvällen la vi oss vid lilla fina Jutskär i Slakteboviken. Alldeles i närheten vid fastlandet ligger ett lite speciellt företag, Mona & Ivans Fisk... så vi fick den eminenta idén att försöka få tag i gös till middag! Och till vår lycka fick vi tag i Mona och hon hade den fantastiska servicen att ta aktersnurran ut till oss och leverera lite fisk, äkta mälargös i hela grillfärdiga filéer! Gissa om det smakade gott...


Nu är vi hemma ett par dar och solen skiner och jag har fått en dos gullunge-Kian som har lärt sig stå på alla fyra - krypfärdig med andra ord!

Och jordgubbarna frodas och allt känns väldigt avspänt och behagligt - SEMESTER...


2 kommentarer:

  1. Vilken känsla det är att ha semester! Jag riktigt njuter när jag läser ditt inlägg. Även fast jag själv är hemma hela dagarna längtar jag fruktansvärt mycket efter att Kit ska få semester, då kan jag fullt ut njuta av tiden hemma.
    Tack för igår! Det var jätteroligt att ha dig här hela dagen. Det är så mysigt när Kian är hos dig.

    Stor kram från oss

    SvaraRadera
  2. Så skönt som ni har det räcker väl en veckas semester för dig?? Nä, fortsätt så, det är dig väl unnat.

    SvaraRadera