06 juni 2011

Börjat sy

Vilken långhelg vi fick!! Sol från en nästan molnfri, klarblå himmel varenda dag och varmt och gosigt. Och tänk jag har äntligen kommit igång att sy lite! Och det tack vare att Tommy ville få sina byxor insydda i benen... pronto, pronto! Så när symaskinerna (en vanlig och en "overlock") var "avtäckta" diverse stryktvätt och annat kunde jag ju lika gärna fortsätta med egna projekt. Till att börja med har jag lagt ner en blommig klänning från Ellos som jag tänkte ha på Midsommar, den var lite väl kort faktiskt men hade som tur var en bred fåll.

Man måste ta lunch- och fikapauser på verandan också och idag blev det lite enkelt men nyttigt med avocado, ägg, räkor och körsbärstomater plus lite god dressing. Och så Sköna Hem som "sällskap" eftersom Magnus var nere vid båten och jobbade...


Här kommer bilder på några nyförvärv också - kilklacksskor och skärp i blommigt tyg (vad annars, hi hi) från suveräna Asos. Dom är snabba som sjutton och levererar mindre paket direkt i brevlådan och har dessutom fraktfritt just nu! Skorna kostar bara 285 kr och skärpet ca 65 kr men det verkar vara slutsålt nu.


Och så var det rea på Haléns och jag hittade en mysig morgonrock i velour för bara 99 kr som passar bra under sommaren då det blir för varmt med lång, tjock frotté dito som jag använder annars.


För att det inte bara ska bli romantiskt och gulligt köpte jag också en top med lite klös ;-) också på Haléns rea för 129 kr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar