13 januari 2011

Vårkänslor och blommig kjol

Snart en hel vecka avklarad på jobbet! Tiden har bara sprungit iväg och jag som tyckte det kändes evighetslångt att jobba "fullvecka" med en gång efter min långa julsemester...


Förra helgen fick jag nästan lite vårkänslor när det blev plusgrader och snön smälte och droppade från hustaken och det var knappt halt på vägarna de första arbetsdagarna. Men sen slog vintern till igen med dunder och brak, hå hå ja ja, och nu ser det ut som ett julkort och är halt och jobbigt. MEN - idag när jag åkte hem närmare halv fem var det inte riktigt mörkt! Ljuset börjar återvända!

Under semestern fick jag lust att komma igång med något syprojekt och det första jag gjorde, som också fått vänta läääänge kan jag säga, var gardiner till sovrummet. Jag tog ner de förra i somras och tänkte sätta upp något ljusare, somrigare men det blev inte av förrän nu alltså, ha ha.


Efter det ville jag sy mig en kjol och hittade ett par olika blommiga tyger i mina tyghögar. Funderade lite och bestämde mig för att göra något lite folkloristiskt av detta, så vi får se hur det blir till slut. Bilder av den färdiga kjolen kommer sen!



1 kommentar:

  1. Va härligt med nya ljusa gardiner! Det är alltid lika skönt att få plocka fram alla ljusa saker igen efter julen.
    Va spännande med kjolen, snyggt tyg!

    Kram

    SvaraRadera