02 december 2010

Julshopping

Ute är det julstämning så det förslår med snö och rimfrost, väldigt vackert men inte lika kul att köra 9 mil per dag i. Det har varit halt som sjutton, särskilt i början på veckan, trots bra dubbdäck och "antisladd-system". Det känns avlägset med sommarväglag...


Men nu är det inte långt kvar till JUL och då brukar jag ta långledigt, en liten minisemester på ett par veckor och då slipper jag köra den långa vägen och kan njuta av vintervädret i stället!

Det har också blivit dags att handla julklappar...

...och det brukar vi göra på en enda gång, så i morgon tar vi ledigt efter lunch och åker till favorit-shoppingcentret - Stinsen i Sollentuna! Där kan man parkera gratis i deras inomhusgarage, lägga jackan i bilen och strosa runt bland massor av fräscha butiker av alla tänkbara slag och avslutningsvis blir det hämtmat så slipper vi tänka på matlagning!

2 kommentarer:

  1. Tack fina du! Jag håller med, vi är medvetna om det och kommer snart att ändra på det :-) Hoppas du står ut så länge!

    Jag är likadan, shoppar alla klappar på en gång, blir ju smidigare så =) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker och snöig bild!

    Hos mig, www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights.

    SvaraRadera