26 november 2010

Vinterfredag

Idag är jag ledig, men av en lite tråkig anledning - jag ska gå på min kusin Ronnies begravning i Sofia kyrka. Han blev bara 57 år och man blir påmind om hur snabbt livet plötsligt kan ta slut... Så därför känns det extra tydligt idag hur viktigt det är leva i nuet, njuta av saker och ting, vara snäll och förlåtande(nu låter jag ju nästan religös) och försöka göra sånt som man längtar efter, inte bara en massa "måsten"!

Så därför ska jag inte gnälla över att det är kallt och mörkt och snöigt utan se fram mot att komma hem i eftermiddag, tända ljus och ta ett glas varm glögg.


Och i morgon ska jag pynta till advent, ta en promenad med Magnus i snön, kanske ta ett varmt bad med en välluktande badbomb i vattnet.


Helgen är helt "obokad" så jag tänkte också få tid att sy på de fina julkuddarna som jag köpt tyg till. Pysselsöndag - mys!



1 kommentar:

  1. Låter som en skön helg! Vi ska jobba i lillstugan hela lördagen men hoppas på en skidtur någon gång under dagen = ))Ha det gott!

    SvaraRadera