17 december 2010

En vecka kvar...


Jag är lite svag för 40-50-tals-musik med jazzfeeling och nu till jul får det gärna vara Bing Crosby, Frank Sinatra, Ella Fitzgerald och Doris Day på Spotifye. Så jag blev extra glad när jag hittade en riktig pärla!


Å, vilken mysig stämning det blir...

Det fortsätter att var riktigt vintrigt - har skottat snö så ryggen ömmar. Men inne brinner det ljus och doftar hyacint, fast jag ligger lite efter vad gäller annat pynt och förberedelser... Men jag vill inte känna någon stress, det är så lätt att börja jaga upp sig. Julkorten blev postade idag och så har jag planerat och delegerat matlagningen till julafton så nu börjar jag längta riktigt mycket. Jag har inte smakat någon julmat över huvud taget ännu, inte ett julbord så långt ögat kan nå!


I morgon ska vi ha familje-julfest hemma hos Marie och Daniel, och det blir JULTAPAS i stället för traditionell julmat! Alla bidrar med två sorter var och vi tar med små minipajer med grönkål, ädelost och mandel och så bakade sardell- och parmesanpotatisar, båda recepten från Icas recepttidning Buffé. Det ska bli sååå mysigt att träffas!

1 kommentar: