24 oktober 2010

Snart Halloween

Jag tycker att det är roligt att vi har tagit till oss halloween-firandet i Sverige! Hösten var förskräckligt lång och tråkig förut, inte en enda festlig helg innan jul, men nu kan man pynta och ordna fester för att lysa upp mörkret!

Mitt kära "Pottery Barn" har så mycket fint att inspireras av!





Nästa lördag ska vi på en Halloween-fest hos Nancy och Anders, det ska verkligen bli kul och nu gäller det att hitta på något att klä ut sig i!

I övrigt har det varit en mysig helg, långa sovmornar, avstressade frukostar och en hel del fixat, som t.ex. däckbyte. Skönt, nu kan jag köra till jobbet utan att vara nervös om det skulle frysa på igen.

Idag har jag också plockat fram den kära overlock-symaskinen och sytt på ett par projekt som väntat länge - sytt in ett par byxor som kändes lite väl fladdriga kring benen och sytt om en långärmad top/blus som hängt oanvänd i garderoben länge eftersom den blivit för stor (trevligt va!). Jag känner mig helt lycklig när jag kommer igång med mina syprojekt!


Nu ska jag titta på "Ensam mamma söker" och sen kanske fortsätta med något syprojekt till!

4 kommentarer:

  1. Duktig du är som syr! Själv måste jag bättre mig på den fronten. Har påbörjat ett gardinprojekt till köket som jag måste avsluta, men det blir ju aldrig av. Måste också komma igång!

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder...pumpaljusen underbara! Var hittar man dem? Lena

    SvaraRadera
  3. Min mysiga mamma, vilket härligt, varmt och glatt inlägg. Saknar dig!

    Stora kramar

    SvaraRadera
  4. Maria - Nej det är inte lätt att komma igång med sina hobbyprojekt, det känns ju jämt som att det är en massa andra saker som måste göras först!

    Lena - Jag har aldrig sett såna ljus i Sverige! Bilderna är från Pottery Barn´s nät-shop som ligger i USA och de levererar tyvärr inte till Sverige. Det har flera butiker också så känner du nån som ska till USA så hojta till, jag vill också ha flera fina saker därifrån!

    Charlotte - Du är jättego, saknar dig också...

    Kramar från Eva

    SvaraRadera