10 oktober 2010

Oktobersöndag

Visst är oktober en otroligt vacker tid i naturen... Alla årstider, alla väder är vackra i naturen egentligen, om man ger sig tid till lite "mindfulness" och verkligen ger sig iväg bort från gator och hus. Vi är lyckligt lottade som bor så bra här i Bålsta, nära till skog och mark - nära till sjön - och även nära till Stockholm när man har fått nog av natur, hi hi hi.


Senhösten är lite tung för mig och jag är väl inte direkt ensam om att känna så. Energin är inte precis på topp när man kommer hem från jobbet framåt sextiden. Min målsättning är att inte ge efter för längtan att bara dimpa ner framför TVn efter middan, men det är ack så svårt... Jag vill egentligen ägna mig åt kreativa saker, men HUR ska jag lyckas?


En del av kreativiteten är i alla fall "dagens outfit" - (ha ha ha, vilket uttjatat uttryck i bloggvärlden), men det beskriver ju bra vad det är - man skapar en klädsel för dagen som ger uttryck för smak, sinnesstämning, färgkänsla, dagens uppgift kanske och som får en att må bra just då! Varje säsong är det så roligt att fylla på med nya, fina plagg och accessoarer för att kunna göra nya kombinationer ur sin garderob. För mig är det ett sätt att pigga upp mig, kanske särskilt på hösten och vintern!

Här kommer ett par kollage av de senaste inköpen, mycket stickat...



1 kommentar:

  1. Håller verkligen med! De gula löver lyser som guld när solen skiner så härligt som den har gjort i helgen!
    Vilka snygga kläder du har köpt och en väldans tjusig blommig topp måste jag säga! Köpte precis en likadan för ett par veckor sen. :)

    Kram

    SvaraRadera