26 oktober 2010

Rådjurskrock!

I morse, på väg till jobbet, körde jag på ett rådjur för andra gången med min lilla, fina Mitsubishi Colt... Den är sig inte riktigt lik i fronten och höger framskärm... Suck!

Nu är den inlämnad i Uppsala och jag får köra hyrbil ett tag och tyvärr måste jag själv betala 25 % av hyrkostnaden plus 1000 kr i självrisk. Dyrt "nöje"... Den här gången blev jag dock inte lika skärrad utan gjorde allting i rätt ordning, hade t.o.m. en sån där viltolycks-remsa i bilen för att markera platsen och satte även på mig en reflexväst som jag har försett mig med, just för såna här tillfällen.


Kände mig riktigt stolt över mig själv - fast det var ju klantigt att köra på det stackars djuret.... men det var svagt morgonljus och den kom i flygande fläng, hade inte en chans att reagera, varken bromsa eller väja. Som tur var dog det av smällen, det hade varit hemskt att hitta det liggande i plågor i dikeskanten... Usch ja, och det kan ju hända värre saker - älgar...

3 kommentarer:

  1. Jag är så glad att det ni klarade er bra!
    Bra jobbat med remsan och västen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Imponerad av vad du hade i bagaget!!! Kvinnor kan!
    Mest glad för att allt gick bra = ))

    SvaraRadera
  3. Det har du inte berättat!!! Imponerad att du grejade den olyckliga situationen så bra!!! /AHE

    SvaraRadera