11 oktober 2009

Höstens stughelg


I slutet av september var det dags för höstens stughelg, så det har gått ett par veckor sen dess, men jag tänkte i alla fall förmedla det mysiga, vilsamma som vi upplever där.

I våras var det varmt och soligt och vi höll oss mycket utomhus och solade på bryggan, men nu var det mulet och blåsigt, solen tittade bara fram ibland. Inte läge för att sitta ute alltså, men däremot för ett par långpromenader och sen sitta vid varm brasa inne i stugan och prata och mumsa på lite smått och gott. Ett och annat glas vin och engelsk cider slank förstås ner också... Och så sov vi så gott, tills vi vaknade av oss själva när det ljusnat... Vi åt goda middagar också förstås - första kvällen en enkel lax- och räkpanna med pasta där jag använde mig av Arlas nya, jättegoda Gourmet-creme fraiche "karljohan, timjan, citron". Andra kvällen en rätt med fläskfilé och färska fikon och sista kvällen en orientaliskt inspirerad middag med falafel, tabbouleh och yoghurtsås.



Det blev inte så mycket foton tagna, men min kusin har en man med öga för att fånga vackra ögonblick vid Ålsjön när han passerar förbi där varje morgon, så jag "lånar" ett par...

Foto: K-G Leonardzon

Foto: K-G Leonardzon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar