26 oktober 2009

Bra helg

Det är en skön känsla när helgen är slut och man känner att den varit full av, ja vilket ord ska jag använda, upplevelser - trevligheter - man känner sig nöjd helt enkelt! Min helg började redan torsdag kväll eftersom jag tagit semester på fredagen och den kvällen fördrev vi i Uppsala på Thorén Business School, en gymnasieskola som sonen funderar på att söka till. De hade öppet hus och vi och framför allt "tonåringen" fick ett väldigt positivt intryck av skolan, personalen och hela konceptet! Torsdagsmiddagen blev varsin smaskig hamburgare på Max.

Anledningen till ledig fredag var biljetter till kvartsfinalerna i tennis på Stockholm Open och det kan jag säga - vilken jätterolig eftermiddag och kväll vi hade! Det var världens stämning och så spännande ibland så man blev helt svettig! Robin Söderling, rankad 10 i världen, spelade en av matcherna och han hade det inte lätt mot spanjoren Garcia-Lopez, kanske beroende på en armbågsskada, men det var ruggigt spännande! Detta måste bli tradition varje år! Nån som vill hänga på? Tyvärr lämnade Robin walkover dagen efter i semifinalen så det var nog många besvikna åskådare som hade hoppats på spännande matcher, allra helst i finalen förstås.

Lördagen ägnade vi först åt att vintertäcka båten, vilket krävde gott familjesamarbete eftersom vi hade en täckställning som vi aldrig använt förut och stort schabrak till presenning. Men nu är Zamba fint "inbäddad" för att klara snö och blåst under vintern! På kvällen hade vi trevligt middagssällskap av dotter och "måg" och middagen bestod av gamla goda hederliga "Flygande Jakob", mums!

Så var det söndagen kvar då vi tog det lugnt, donade med lite av varje och till slut ett rejält träningspass så musklerna fick sig en genomkörare. Efter denna fullmatade helg somnade jag ovaggad kan jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar