23 juni 2009

Min mysiga man


Igår var det inte kul när jag skulle köra hem från jobbet... Min planering var att åka till Bro och handla basvaror och sen hem till Bålsta och komplettera. Därefter hem och laga middag till man med ryggont och sommarlovsledig tonåring.

På vägen passerar jag Eriksundsbron och den öppnas en gång i timmen så här på sommaren för att släppa igenom båtar. Den här dagen hade den fastnat i öppet läge och köerna hade blivit ansenliga, många vände för att köra en annan väg. Jag vände också till slut, när ett trafikmeddelande talade om att det nog skulle ta tid att laga, och man uppmanade folk att ta alternativa vägar. För mig är den alternativa vägen låååång - det tog nästan en timme extra! Märsta, E4an, Rotebrolänken o.s.v.... Sammanlagt med handling och allt tog det mig 3 timmar innan jag klev innanför dörren, trött och sur, men redo att sätta igång med en snabblagad middag...

Men då kommer min mysiga man och möter mig i dörren med ett glas kallt, vitt vin och har lagat middag redan och dukat på verandan! Jag säger bara - han är BÄST!

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅHHHHH!!!! Jag vill också!

    SvaraRadera
  2. Jag är imponerad!! Han sätter ribban högt för oss andra män. Hoppas du hjälpte honom med hans ryggonda senare på kvällen. Du en fråga - har han också en blogg??
    Anders H

    SvaraRadera
  3. Ja Anders, han är verkligen ett gott föredömme för andra män (och kvinnor)! Och nej, han har ingen egen blogg, bara jag.

    SvaraRadera