06 mars 2014

Dressad för vernissage

Förra helgen var mina kuddar i fokus och det var en spännande och rolig utmaning för en sån som jag som sällan strävar att vara i centrum. Men man växer ju som människa när man utmanar sig själv! Ja hela grejen med By Juliannie har lett till både nya erfarenheter och nya bekantskaper och min ambition är att det ska bli ännu fler framöver!


I morgon ska jag utmana mig själv att köra släpkärra för första gången i mitt liv, ha ha. Alla Magnus tavlor ska forslas till Köping där det är vernissage för hans separatutställning på lördag på Galleri Quirinus! Släpkärran lär bli full för det är en mäkta produktiv konstnär till man jag har ;) Och på vernissagen får jag ju lov att vara lite snyggt dressad så den här lilla blåsan från Part Two fick följa med hem igår - jag bröt inte mitt nyårslöfte för jag hade ett presentkort sen min födelsedag i höstas ;)
Så nu hoppas vi att det kommer många konstintresserade för att kolla in Magnus härliga, färg- och formfyllda tavlor!

Stövletterna på bilden kommer från Daniel Footwear och scarfen från Monsoon.


4 kommentarer:

  1. Åh jag blir alldeles pirrig i kroppen när jag läser dina senaste inlägg! Vad roligt för er båda två och stort grattis till framgångarna! Så himla roligt:) Jag gläds för er skull och vad spännande att få resa till New York. Det är en stad som lockar mig också, men vi får väl se när det blir av - vi har ju precis kommit hem från Florida så än får det vila ett tag till ;)

    Ha en fin helg!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen mycket roligt att se fram mot under 2014! Och intressant att se hur saker och ting utvecklar sig framöver!
      Ja jag läste att ni varit i Florida :) Härligt att komma till sol och värme så här års och samtidigt få uppleva mer än en sol & badsemester!

      Helgen har varit fantastisk med Magnus vernissage i fokus - inlägg om det kommer snart :)

      Kram

      Radera
  2. Hej vad kul att du titta in hos mig och lämna en kommentar så jag hitta hit. Vilka jättefina kuddar du gör. Verkligen snygga!
    Kan helt klart instämma i att man växer som människa när man utmanar sig själv. Att köra släpkärra har jag inte behövt göra ännu så den utmaningen hoppar jag gärna ;-) Däremot har min senaste grej varit att jag förra året började köra in till vår storstad, Melbourne som är supergyttrig. Mannen hittar superbra så jag har aldrig brytt mig om att köra där de få gånger vi åker dit. Sörra året fick jag ett jobb där så då var jag tvungen. Nu hittar jag jättebra och är inte alls lika rädd för att ta mig runt.
    Hur gick det med släpkärrekörningen förresten?

    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här - vad kul att du hälsar på! Det är ju så fantastiskt med "Blogglandia" att vi kan få kontakt med varandra tvärsöver hela jordklotet :) Det gick bra med släpkärran, jag behövde inte backa tack och lov ;) Nu är min nästa utmaning att marknadsföra mina kuddar genom att kontakta folk och företag som kan tänkas vara intresserade :)

      Kram

      Radera