22 februari 2014

New York bokat!

Ja det är sant, jag ska äntligen få komma iväg på min efterlängtade New York-resa! Fast inte förrän i sommar... ;-) Jag har bara varit där en gång tidigare för många år sen... Jag var på besök hos min kompis som flyttat till Connecticut och en dag tog vi pendeltåget till Grand Central Station och flanerade omkring på Manhattans gator och insöp atmosfären, kikade lite i affärer och åt en "deli-macka" sittande på en parkbänk i Central Park och jag bara BLEV KÄR i den där staden och har sen dess velat komma dit igen. Och nu blir det hela nio dagar att uppleva stämningen, atmosfären och allt spännande! Jag har länge fått inspirationskickar från den HÄR fantastiska bloggen som Lotta driver och här är en av alla hennes häftiga bilder från New York...


Anledningen att vi åker dit är smått fantastisk den med... Magnus ska ställa ut sin konst på Gallery 69 på Manhattan! Det har gått minst sagt bra för min målande man sen han startade för två år sen och det här året är fyllt av utställningar, både i Sverige, Italien, New York och även Dubai! Och folk tycker om hans konst och köper tavlor för fulla muggar, det är sååå roligt och spännande att vara en del av hans resa (både bokstavligt och bildligt)!


Resan till New York blir ju riktigt spännande och kul, särskilt som vi absolut inte är några resvana personer. Men jag kommer att försöka ta reda på så mycket jag kan hur man bär sig åt som turist där. Tips mottages tacksamt! Jag är ingen vän av att springa runt som en tok för att se alla turistattraktioner utan jag älskar att bara "vara" i en storstad, strosa omkring, sitta på mysiga restauranger och caféer, vandra i parker, kanske ta en båttur och förstås shoppa :-) Jag har ju lovat mig själv att inte shoppa kläder och inredning under hela 2014, MEN New York är undantaget löftet, hi hi. Man kan ju inte åka dit utan att shoppa, eller hur? Och ett av mina måsten är Pottery Barn, min älskade inrednings-webshop som jag lagt så mycket bilder ifrån här på bloggen. Vi kommer att bo storstilat på Tribeca Sheraton Hotel där vi bokat ett stort, lyxigt rum med "skyline view", kingsize bed och AC (det lär vara varmt där i juli) och det ligger inom gångavstånd till galleriet på Leonard Street. Tribeca ska ju också var en riktigt häftig stadsdel.


Annars njuter jag av att ljuset återvänt så att det är ljust både till och från jobbet, och så syr jag förstås, nu är det bara en vecka kvar till hantverksmarknaden går av stapeln i Bålsta! Här är ett av mina senast alster, kudden Arlington... Gå gärna in på min shop och kika runt!




6 kommentarer:

  1. Åh, så roligt. Både med New York resan och med mannens konst. Ni kommer säkert att få fantastiska dagar i New York. Klart att du ska shoppa lite oxå. Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen roligt med alltsammans! 2014 artar sig till ett riktigt bra år!

      Kram

      Radera
  2. Det är så himla, himla häftigt!! Önskar jag kunde vara med er i New York, men det får bli nästa gång :)
    Och jag har ju både en Julianniekudde i soffan och en Säker på väggen att njuta av. Kanske blir fler....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore ju såå ballt, du och jag i New York!

      Radera
  3. Hej! Är på jakt efter en Ewa i Walla kappa i strl S från en äldre kollektion. Strl S! Har du möjligtvis någon..? :) Maila gärna i så fall!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder :) nu får jag riktiga resekänslor på bloggen din.

    Om du gillar snygg väggdekor kan du kolla in min nya post .)

    Ha en fin dag söt :)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera