10 december 2013

December

Oj vilken förkylning jag och resten av familjen drabbades av... en potent liten rackare till virus som gjort att jag är inne på andra veckan nu, usch och fy. Och om två veckor är det jul! Jag har noll julfeeling och har inte förberett någonting så det blir till att rivstarta så fort jag är frisk. Jag kan i alla fall passa på att fixa lite julkort när jag är hemma, brukar göra dom själv på datorn och skriva ut på kraftigt papper. Och så var det julklappar ja... men det ska nog fixa sig som det brukar på en vardagseftermiddag på något välsorterat centrum, gärna Stinsen i Sollentuna. Suveränt om man kan undvika lördagar och söndagar, knappt något folk och inga köer till kassorna. Och så ska man ha önskelistor att utgå från!

Jag har i lugnt mak kunnat ägna mig lite åt mina kuddar de här dagarna och fått klart de beställningar jag fick på jobbet...
Och så sydde jag en julkudde! Den fick bli lite patchwork-inspirerad, det tycker jag är så fint, och väldigt roligt att pyssla med.


Nu ligger en "redan såld" kudde och väntar - ett samarbete mellan mig och min konstnärlige man. Jag har länge bett honom måla på tyg och se vad vi kan göra av det och till slut fick han lust att prova! Jag la ut förhandskik på min FB-sida och det bara drösade till av gilla och kommentarer och innan kvällen var den såld! Fast den inte ens är färdig, hi hi. Visar bild sen. Och igår fick jag en beställning av tre kuddar jag sytt i retrotyger, såå roligt! Det här tyget heter Parbeli och är designat av Saini Salonen för Borås Cotton i slutet av 60-talet.


Nu ska jag försöka kurera mig med en massa te med honung och mycket vila så jag blir frisk snart, känns som att man behöver vara på banan å det snaraste.

Men nu tar vi det lugnt med julstressen!

12 kommentarer:

  1. Men krya på dig vännen, trist när förkylningen inte ger med sig. Förstår att kuddarna försvinner fort för de är otroligt fina. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för både krya-hälsning och beröm för kuddarna! Det värmer...

      Radera
  2. Vilka underbara kuddar. Julkudden är ju fylld av julklänsla!!

    Kry kry kram / tatjanis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jätteroligt att få beröm!

      Radera
  3. Så fina kuddar. Gillar julkudden. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Alltså, retrokuddarna är ju bara så fina!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de blev fantastiskt härliga! Men nu är de redan slutsålda... hoppas jag kommer över något mer sånt tyg!

      Radera
  5. Härliga kuddar och jag instämmer, visst blir man så otroligt glad när det trillar in beställningar (tack för din fina kommentar hos mig). Det låter spännande med målning på tyg och jag ser fram emot resultatet:)

    Känn ingen julstress, det blir jul oavsett och jag är säker på att dina nära och kära hellre har dig pigg och glad som sällskap än att du ska ha stressat sönder dig med en massa fix! Även om man inte tänkt sig det, finns det mesta att köpa färdigt och mysigt kan det bli ändå.

    Sköt om dig, ta det lugnt och krya på dig!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu gäller det att ta det lugnt och fint och som sagt minska på kraven! Som tur är har vi inga gäster i år, förrän till trettonhelgen utan vi får åka iväg och bli lite bortskämda.

      "Hjärtekudden" (som den fått heta som arbetsnamn) kommer att bli klar idag eller i morgon :) Visar den självklart med en gång! Nu har vi fler på gång... hi hi.

      Kram och tack för krya-hälsningen

      Radera
  6. Känner med dig! Två veckor med förkylning...urtufft! Jag har känt mig risig några dagar bara, tyvärr inte så mycket bättre idag så jag håller mig inne och horisontal läge! Precis som Suz skriver så är min bästa rekommendation att inte känna julstress. Det blir bra även om det inte blir exakt som man planerat. Just nu förgyller ett stort fat med apelsiner köket och sprider vacker julstämning!


    Och dina kuddarna är ljuvliga. Så läckra! Förstår om du inte hinner sy klart innan beställningarna rasar in!

    Varm kram och krya på dig

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina omtänksamma ord!

      Kram

      Radera