09 augusti 2013

Garderobsinspiration

För någon vecka sen köpte jag mig ett par jeans på Lindex i en av mina älsklingsfärger - kakigrönt. De var nyinkomna inför höstsäsongen och jag kände genast att de skulle passa finfint i min garderob när det drar ihop sig till höst! Jag tycker kakigrönt är särskilt fint tillsammans med den varma färgen man brukar kalla bränd aprikos eller ljus terrakotta, men även förstås till offwhite eller den lite mörkare cremevit. Ockragult är också en fin färg att kombinera med kakigrönt. För att illustrera hur jag tänker har jag satt ihop ett litet kollage med en mysig, lite skräddad cardigan med löstagbar pälskant från Zalando och en snygg väska från underbara Ceannis (ooo så mycket fint de har...). Läderarmbanden hittade jag på Pinterest men länken var bruten så jag vet inte var de kommer ifrån. Men på Etsy.com kan man köpa liknande, handgjorda smycken av pyssliga människor som säljer sina alster via denna guldkälla till inspiration!


9 kommentarer:

  1. Blir alltid glad av dina fina bilder! Läderarmband kan man inte ha för många av. Jag är helt såld på dem! Höstens kläder får mig alltid extra sugen, så mycket snyggt.

    Tack rara för fina ord. Blir alltid glad när du kikar in!

    KRAM och ha en fin helg
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är kul att skaffa sig lite nytt inför varje säsong, särskilt hösten så den blir lite roligare att "ta sig an".

      Jag blir glad när du kikar in också :)

      Kram

      Radera
  2. Gillar också armbanden:) Men höstgarderoben skjuter jag på framtiden, vill inte ens tänka på den än.

    Fortsätter njuta av sommaren ett tag till och tänker dra ut på det så länge som det bara går:)

    Ha en superskön helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja njuter av sommaren det gör jag också i fulla drag! Jag önskar den fortsatte för evigt... men idag är sista dagen på semestern och i morgon bitti hoppar jag in i bilen kl 7 och far till jobbet igen!

      Kram

      Radera
  3. Ååh va snyggt! Härlig höstinspiration och underbara färger.
    Nu vill jag inte ha mintgrönt och gult längre :-)

    Ha en skön söndag,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar kollaget och färgerna, det är verkligen några av mina käraste favoritfärger!

      Ha det så bra du med!

      Kram

      Radera
  4. Snyggt!! Tack för inspiration, började rensa i garderoben igår kväll. Slutade med två fulla kassar att lämna bort.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa jag vet att inspirera :)

      Kram tillbaka

      Radera
  5. Vilken härlig höstoutfit, några av mina favoritfärger. Finns så mycket snyggt nu till höst o vinter. Kramisar Tina

    SvaraRadera