16 juli 2013

Första semesterveckan

Så har man då äntligen ledigt... pust så skönt.... Sista arbetsdagen snärjde jag som en duracellkanin (varför kan jag aldrig göra saker i god tid?) för att mina arbetskamrater inte skulle stå som frågetecken när de tog över mitt arbete i måndags. Jag var hemma halv sju, trött och utschasad, och kunde knappt njuta av att semestern började. Men så kom soliga lördagen! Jag vaknade tidigt och känslan damp ner i mig som varm honung... Sommar och ledig i fyra veckor! Så jag satte på mig gympadojjorna och gick ut en tidig morgonpromenad alldeles själv och sög i mig av den svenska sommaren... Kom precis nu att tänka på Tomas Ledins sommarlåt... "Jag vaknade först av alla, tog min morgonpromenad..... njöt av varje andetag, det var den bästa stunden på dygnet, hela sommaren låg stilla.... det verkar bli en fin dag idag".





Vi bestämde oss för att varva ner, "landa" och bara göra det som faller oss in några dagar för att så småningom ta några dagar på sjön. Så jag har donat i trädgården, städat och plockat lite, köpt nytt gardintyg till TV-rummet, fikat på verandan, ätit svenska kräftor (från frysen), promenerat varje morgon och igår fick jag ett energiryck och gjorde rokad på vinden. Men idag tar vi och packar båten med god mat och dryck och sticker västerut i Mälaren så får vi se var vi tar vägen några dagar!




8 kommentarer:

  1. Njut nu, det är bara att suga i sej av allt härligt. Och nästa vecka är ni välkomna ner till Ånäs. Då njuter vi tillsammans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OM jag ska! Njuta alltså! Ser jättemycket fram mot att komma ner på din födelsedag!
      Kramar i mängd

      Radera
  2. Visst har Tomas Ledin många bra sommartexter. Dom tillhör verkligen vår svenska sommar. Vilket fynd! Så snygga stövlar. Hoppas det finns lite rea kvar när vi kommer upp till Stockholm i helgen. Jag hoppas vi ska hinna med Abba museet och Zetas trädgård oxå. Men det viktigaste är att få umgås med vår dotter och hennes sambo. Vi får väl fortsätta ta dagen som den kommer. Ska försöka visa lite bilder från vår Berlinresa idag eller imorgon. Ha en fortsatt skön ledighet! Kramar Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så härligt med ett litet Stockholmsbesök! Tänker mig också en trip dit snart igen, gärna med en riktigt god middag - kanske skaldjursplatå... - och så en hotellövernattning så man slipper köra hem. Du får det säkert hur mysigt som helst med dottern!
      Jag har nyss kommit hem från sjön med mycket gung kvar i kroppen och kommer njuta av hemmets frid ett par dagar nu.

      Semesterkram

      Radera
  3. Idag tog jag också en morgonpromenad och det är verkligen en perfekt start på dagen!

    Hoppas att ni har fina dagar ute på sjön nu. Vädret går det väl knappast att klaga på i alla fall :-)

    Ha en fortsatt fin sommar!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig sommar i år! "Inte en droppe regn, på fleera da´r" :)

      Detsamma till dig Jenny!

      Kram

      Radera
  4. Vad fint!! Sommar på sjön....jag tror det är det bästa sättet att njuta av sommaren.

    Härligt att vädret är så fint också.

    Ha det gott, kramar!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man är lyckligt lottad som har tillgång till sjöliv! Men jag älskar också att njuta av sommaren hemma i trädgården!

      Kramar tillbaka

      Radera