02 juni 2013

Sommargarderob

Oj så fort det gick! Sommarkläderna och SKORNA ska ju fram och vinterkläderna tvättas och läggas undan... och det har jag inte hunnit med! Jag har ju bara sytt kuddar hela tiden ;) Så det fick bli en trip till Lindex för att avhjälpa situationen - och där köpte jag mig ett par offwhite ankellånga jeans och en tillika offwhite spetstop i skönt lös passform. Jag känner att jag kommer att få mycket användning av de här plaggen, offwhite passar ju till ALLT men de är väldigt snygga tillsammans också och då gärna med färgstarka skor och smycken! Gjorde ett inspirationskollage till bakgrund av en affisch från Alsace-festivalen i Paris - skorna äger jag inte (men skulle gärna vilja), de heter Cilla D och fanns på engelska Debenhams som säkert har liknande. Smyckena är också från förra sommaren och fanns hos Banana Republic. Jag gjorde ett kollage med bl.a. deras läckra smycken då, klicka här!


Helgen har för övrigt varit helt underbar hittills! Ljum fredagkväll med årets första middag på verandan. Så lördag med donande i trädgården och då vi framför allt firade vår 17-åriga bröllopsdag med klassiska räkor och vitt vin här hemma, inte utomhus eftersom regnet började strila mot kvällningen, men det blev stämningsfullt och mysigt inomhus också! Idag fortsätter trädgårdsfixet - man vill ju få det fint till yngste sonens stundande student som går av stapeln på onsdag 5 juni!


10 kommentarer:

  1. Oj, då har ni student idag då. Kul! Hoppas att dagen flyter på som det ska och att studenten blir ordentligt firad :)

    Härligt kollage du gjort. Älskar färgerna och lite färgglada smycket är nog något som jag själv skulle behöva köpa.

    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är han ordentligt firad och man kunde inte ha haft större tur med vädret! En helt underbar, festlig, stämningsfull dag, först i Uppsala och sen hemma i trädgården med smörgåstårta och cheesecake (recept kommer sen!)
      Roligt att du gillar kollaget! Orange är en härlig färg - man blir så glad och uppiggad!

      Kram!

      Radera
  2. Så fint kollage. Härliga färger och ursnygga skor. Mina barn har tagit studenten för några år sen, men jag brukar försöka gå ner en runda på stan och insupa den glädje som alla studenterna sprider. Ha en skön helg! Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en fantastisk stämning och man kan bara ana känslan när 12 års plugg är slut! Och fint väder gör ju inte saken sämre! Vilken helg vi haft, helt makalös :)

      Radera
  3. Alltså dina fina inlägg och kollage... njuter!

    Älskar de här färgerna!

    Grattis till er bröllopsdag och er student - så fint och härligt.

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad gullig du är!

      Kram!

      Radera
  4. Vill titta in och önska dig och familjen en glad midsommarhelg! Hoppas ni haft det riktigt härligt i midsommar.

    Varm kram från Lotta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen! Vi hade en super midsommarhelg på sjön tillsammans med ett gäng glada båtklubbsvänner!

      Kramar tillbaka!

      Radera