19 februari 2013

Lite bättre till mods

Tillbaka på jobbet idag och började dagen med att bli inspirerad av Anita på Enkel Stil - "...men visst kan vi väl starta veckan lite flärdfullt...". Ja men det är ju precis det som piggar upp när man gått hemma, blek och håglös! Så på med fina koftan i mörk aprikos till svarta jeans och så ett fint halsband, fiffa fejset och håret och allt kändes genast mycket bättre!

Det var roligt att träffa jobbarkompisarna igen även om det inte kändes så kul med ryggen, men den glömde jag helt bort när jag sen blev ompysslad hos frissan och fick en skön pratstund om spa-bad, skor och heminredning "just the way I like". Och håret blev superfint! Inte nog med det, jag fick en hyfsad löneförhöjning idag också så man kan lätt säga att jag definitivt känner mig "lite bättre till mods"!

Illustrerar känslan med en fin vårig bild som jag hittat på en Tumblr-blogg (men jag kommer inte ihåg vilken). Just det, när jag såg blommorna kom jag på en bra sak till - vår plantskola här i Bålsta slog igen i somras till min sorg men idag satt en skylt uppe att de öppnar i ny regi den 21 mars!





4 kommentarer:

  1. Så skönt när man känner att det börjar vända. Och vilken fin start du fick på veckan! Här har det varken varit löneförhöjning eller frisörbesök men känner att den börjat bra här med :-)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra! Detsamma till dig!

      Kram

      Radera
  2. Vad skönt att du känner dig bättre! Låter underbart att bli ompysslad, frissan..och löneförhöjning ;)

    VIlken fantastisk bild, vilken bukett!

    KRAM, ha en fin helg
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att du är på benen igen. Härligt att se att mitt lilla "recept" kan hjälpa. Tack för den fina reklamen. Jag förstår att du vill vara ledig några dagar för att träffa dom små sötingarna.
    Kram Anita

    SvaraRadera