06 januari 2013

Kreativ nystart av året

I morgon börjar jobbet igen och två vilsamma mycket väl behövda semesterveckor är till ända. Jag känner mig utvilad, glad, kreativ och full av tillförsikt inför VÅRTERMINEN. Jag gillar att kalla det så, det låter så härligt!

Sista veckan har jag lyckats komma in i bra matvanor och börjat gå ut på långpromenader igen och det var hög tid för det är gräsligt vad jag kommit ur form. Hela hösten har varit seg och energilös känns det som, men det är skönt att det har vänt, på både det ena och det andra sättet.

Magnus kreativitet har också äntligen smittat av sig på mig och jag har kommit igång att sy igen och det känns sååå roligt! Magnus målar tavlor så det står härliga till, några har också blivit sålda och jag syr kuddar!





14 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med en kreativ och hälsosam start! Gillar också vårtermin ;)

    Ha en härlig vecka Juliannie!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma Lotta! Nu kör vi!

      Kram

      Radera
  2. Älska vårterminen! Nu kööör vi!

    SvaraRadera
  3. Ja ni är verkligen kreativa familjen! Fortsätt så. Kul att följa er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det känns som ett bra epitet - KREATIVA FAMILJEN! Tack!

      Radera
  4. God fortsättning på det nya året!
    Men du vilken urtjusig RÖD klänning - me like.

    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma! Ja visst är klänningen fin, jag gillar verkligen den där 50-talsmodellen med vid kjol och liten holkärm - den har t.o.m underkjol med tyll :) Hittade den på Ellos och med en rabatt på 50 % blev det ett mycket facilt pris, men den tog slut på direkten märkte jag, inte undra på! Fanns även i svart.

      Kram

      Radera
  5. Härlig känsla det där. Var snygg kudden är som du har lagt upp!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja som jag VILL känna den där lusten att skapa och greja men när tröttheten tar överhand går det bara inte... Vad roligt att du gillar kudden - det är fler som tyckt samma :) Bra med respons!

      Kram

      Radera
  6. Så härligt. Känslan av nystart och att de vänder mot ljusare tider är underbar och ger verkligen energi (och kreativitet också tydligen). Jag borde också komma igång med promenaderna, det ger så mycket energi.

    HA en underbar dag!
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja promenaderna är nog väldigt bra för både kropp och själ och att man försöker komma ut när det är ljust. Den här veckan har jag varit idog med lunchpromenadet trots kyla och blåst och känner mig duktig vilket också är en skön känsla!
      Ha en skön helg nu!

      Radera
  7. Så inspirerande att läsa om din kreativa, energifyllda start på året! Härligt! Det ska jag suga åt mig av, jag som inte riktigt kommit på rätt "köl" än. :) Att komma ut och röra på sig är absolut nyckeln till mycket av välbefinnandet och energin, så det ska jag också satsa hårt på. Vad ni är konstnärliga, du och din man! Målar, syr och står i! Underbart med skaparglädje, det ger både energi och avkoppling att gå upp i någonting kreativt. Jag skulle också vilja hitta någon rolig kreativ hobby att koppla av med, men vet inte riktigt vad.. Får klura vidare! :)
    Ha en bra ny vecka, fina du <3
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att kunna inspirera! Hoppas du hittar någon liten hobby! Fast jag tycker att du är väldgit kreativ och konstnärlig när du inreder ditt hem - det ser sååå fint och harmoniskt ut.
      Ha det så bra du med och snart ska du se du kommer på rätt köl!

      Stor kram

      Radera