24 september 2012

Födelsedagsfirande

I torsdags fyllde jag år och har blivit firad i flera dagar! Goda middagar, presenter, blommor och familjen på fikakalas!


Det har känts extra mysigt att ha alla runt sig eftersom den här födelsedagen är lite speciell och vemodig för mig - nu är jag lika gammal som min pappa var när han dog av en hjärtinfarkt. Då var jag 21 år och insåg inte hur "mitt i livet" han befann sig...


Cathrine och Hasse sov över så jag har fått umgås lite extra med lilla Elise som nu hunnit bli nästan två månader och är sååå söt!


Lik pappa tror jag! 


Glad liten tjej!


Och charmisen Kian känns som en riktigt stor kille i jämförelse med sin lilla kusin och i vinter blir han till och med storebror!


Charlotte och Maud


Ugnen gick varm med godsaker till fikat, kardemummakaka med äpplen, chokladkladdkaka med körsbär och vispad grädde, apelsinflarn och citronsnittar.


13 kommentarer:

  1. Stort Grattis!! Vilken härlig familj du har. Och alla fina presenter! Kramar Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Du har också en härlig familj, det är mysigt med döttrar!

      Radera
  2. Varmt grattis till dig!! Så mycket godsaker, fina presenter och blommor, och en härlig familj.. underbart. Jättefin bild på dig också, du är så söt!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad go du är! Man kunde tro att jag fyllde jämnt men det dröjer ett tag till ;)

      Radera
  3. Vad fina ni var och vad skittråkigt att vi inte kunde komma! Vi är fortfarande hemma hela familjen med envis förkylning =(
    Härligt med massa godsaker att mumsa på i höstrusket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad gullig du är! Vi saknade er allihop!

      Radera
  4. Jättefina bilder, alla ser jättefina ut! :) Du borde nästan lägga ut recept på alla goda bakverk du gjorde oxå. Jag gjorde en hemgjord Ben & Jerrys glass av några av resterna vi fick med oss. Vaniljglass, kladdkaka med körsbär i och till sist körsbär på toppen! Mmm... Det kan jag starkt rekomendera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan absolut lägga ut recepten, får ta det i helgen! Låter supersmarrigt med "Ben & Jerryglassen", vilken bra idé!

      Radera
  5. Men oj, GRATTIS på födelsedagen Eva! Så mysigt att du har haft barn och barnbarn hos dig - de är ju bedårande båda två.

    Tråkigt att du förlorade din far så tidigt, man slutar aldrig sakna dem.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för grattis och sympati! Ja jag känner verkligen saknad och vemod nu och tänker mycket på honom och är så där knasigt känslig för allt som påminner om honom fast det är så längesen... Skönt att ha stöttande familj runt ikring sig.

      Kram tillbaka!

      Radera
  6. Guuuuuuud så söt lilla Elise är!!!! Som sin Mor.
    Och Mormor.
    Suzanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, TACK! Nästa vecka ska jag ta semester i hela tre dagar och umgås med den lilla sockertoppen!

      Radera
  7. Grattis i efterhand - ni verkar ha en härlig sammanhållning - och Elise är söt som en sockerbakelse.

    SvaraRadera