28 maj 2012

Mors Dag (del 1)

Vilken innehållsrik helg det blev igen! Premiärtur på sjön och Mors Dag med familjesamling hemma. Jag tror jag får dela upp det hela i flera inlägg så det inte blir så mycket på en gång...

Jag börjar med Mors Dag del 1 - present och mat... I present av mina fina barn fick jag en söt sommardalia och "body wash" och en "body lotion" från Sacha Juan med ljuvlig, krispig doft av sommar, jag fick association till ren tvätt!


Kvällen var varm och härlig så vi kunde sitta ute och äta grillmiddag med kyckling och hemgjord potatissallad.


Till efterrätt gjorde jag för första gången en Pavlova - marängtårta med hemlagad lemoncurd, vispgrädde och färska jordgubbar. Det var supergott så det kommer jag definitivt göra igen! Inspirationen och receptet fick jag via "En mammas dag - Weronica" . Och så hade jag plockat in säsongens första syrenbukett - visst är det en härlig färg!


Jag återkommer med bilder på min fina, fina familj i nästa inlägg!


3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt!
    Ska nog köpa mig nån lyxig duschcreme och bodylotion då jag inte fick nån på mors dag. Lite less på Barnängen och Nivea måste jag säga.
    Mer vardagslyx till folket!

    SvaraRadera
  2. Å det var en så mysig kväll vi hade hos er mamma! Helt perfekt! Och pavlovan, vilken underbar dessert! Den måste jag göra i sommar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den tårtan såg smarrig ut :)
    Härliga familjebilder.
    Ha en skön fortsättning på veckan.
    Kramiz

    SvaraRadera