08 september 2011

Tyger och tapeter

Via bloggen 50-talsjakten fick jag tips om High Society, en tyg- och tapetkollektion som skapats av det engelska företaget Villa Nova. SMACK sa det bara i mitt tyg-, färg- och inredningshjärta! Ljuvligt, milt, fantasifullt, 50-tal, vackert, roligt - och jag fick en oemotståndlig lust att skaffa hem alltihopa! I mina trakter är det NK Stockholm som är återförsäljare och jag ringde raskt dit för att höra om priser och dylikt, och det är förstås inte billigt, ca 700 kr/m... Men jag skulle ju kunna köpa en halvmeter eller så.... till ett par kuddar kanske!

Jag har lånat bilder från Villa Novas hemsida, otroligt vacker bara den, och även tagit med bilder från en kollektion av broderade tyger - Astrid. Titta och njut...
















2 kommentarer:

  1. Å vilka fina mönster och färger! Gillar allra mest den med kvinnorna på, den som går i rött. Den skulle jag kunna tänka mig en väska i eller en liten lyxig portmonnä, eller varför inte en necessär!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den fin, den är min favorit också! Jag tänkter faktiskt köpa en bit och spara till mitt framtida dressing-room, där kommer det att passa perfekt!

    SvaraRadera