29 september 2011

Födelsedagsfika

Förlåt dröjsmålet, men nu ska jag äntligen berätta lite om mitt mysiga födelsedags-kaffe-kalas som gick av stapeln för en och en halv vecka sen! Huset var som sagt fullt av familj vilket är bland det bästa jag vet! Och jag hade bakat flera smarriga saker men hoppat över gräddtårta som inte är mitt favoritfika.


Nånting jag älskar är cheesecake och jag hittade ett jättebra recept på Arla - "Limecheesecake med jordgubbstopping". Eftersom det är äppeltider gjorde jag också en äppelkaka med riven mandelmassa i smeten. Kardemummamuffins fanns också på bordet och så två sorters småkakor - russin- och chokladkakor och så havrekakor med choklad och jordnötter som Charlotte hade bakat! Tänkte lägga ut recept lite senare...


Gulleplutten Kian var förstås med och nu har han hunnit bli 8 månader och kan STÅ själv, inte långt kvar till de första stegen alltså! Lika tidig som mamma! Han var så go och jätteförtjust i att gunga i gungan vi hängde upp i äppelträdet i somras! Så söt... min lille prins...


Jag fick jättefina presenter och blommor men får visa det lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar