28 maj 2011

Tyger och annat

När vi var iväg på vår extra långa stughelg för ett par veckor sen passade vi på att ta en tur till fina lilla Söderköping. Det som lockade var tygbutiken Jofotex som enligt ryktet skulle ha stort sortiment av trikåtyger. Det visade sig att den oansenliga entrén dolde en butik innehållande oanade mängder tyger av alla de slag, vi blev milt sagt överraskade, höll på att ramla baklänges nästan! Det tog en ansenlig tid att skanna av sortimentet, för att inte tala om att välja! För min del blev det till slut några tyger att sy barnkläder av till Kian och även en småblommig trikå till mig själv och Maud köpte somrigt vitt gardintyg till sommarhuset. Vi kommer definitivt att åka tillbaka nästa gång vi behöver tyg till något projekt och jag rekommenderar verkligen Söderköping som utflyktsmål, även om man inte älskar tyger. Det är här många startar sin Göta Kanal-resa t.ex.


Jag har nyligen shoppat lite annat också och äntligen fått tag i en gul väska för ett mycket fascilt pris på Deichmanns 169 kr! Visst passar den bra till de gula skorna jag visade tidigare? Och det fina blommiga tyget från Söderköping tycker jag liksom hör hemma där också...


Och så har jag efter en del letande fått tag i en jacka att ha på promenader och på sjön bl.a. Hittade den för nedsatt pris på Intersport och den har en fin, lite slimmad passform, precis vad jag ville ha. Min gamla vindjacka har numera förpassats till trädgårdsgarderoben.


Och så föll jag för ett par blommiga ballerinaskor på Indiska... blommigt är väldigt fint och somrigt tycker jag, förresten passar det bra på vintern också för den delen. Indiska har väldigt mycket fina klänningar som jag gärna skulle vilja prova igenom någon dag när jag har tid...

Nu ska jag ta och sätta fart med lite lördagsbestyr, städa av, greja lite i trädgården och komma ut på en promenad, kanske i min nya jacka ;-)

1 kommentar:

  1. Ska bli så spännande och se vad du syr till Kian!
    Dina gula peeptoes till den där väskan var riktigt snyggt! Det lyser liksom upp och gjorde sig väldigt bra ihop med dina beiga byxor.
    Ballerinaskorna var otroligt söta! Jag älskar Indiska och alla deras blommiga och mönstrade plagg. Tyvärr är passformen sällan bra på mig.
    :(

    Kram

    SvaraRadera