02 april 2011

Städning och persedelvård och lite annat

Gråmulen lördag, som gjord för att hålla sig inomhus och städa och göra fint! Så nu har jag fejat som sjutton och tagit mig an sånt som man hoppar över när städlusten är låg. T.ex. satt en av sofforna "fast" i golvet och det visade sig vara en gelégodis som hamnat under ett ben och liksom klistrade fast soffan i golvet, ha ha ha.

När jag ändå var i farten och energin hög tog jag tag i mina vår-dammiga stövlar och putsade dom fina och blanka. Min pappa sa alltid att man skulle se till att ha blanka, välvårdade skor på fötterna och det är faktiskt hans gamla fina skoputsborste som jag fortfarande använder!


Nu när det är fint och städat kanske jag sätter mig vid symaskinen en stund, eller i morgon tror jag, det börjar bli kväll och dags att hälla upp ett glas vin!

Måste också tipsa om en skojig sida där man kan roa sig med att sätta ihop outfits till en "modell" - Looklet.com - man kan välja mellan hur mycket som helst, lägga till och ta bort, ändra bakgrund, ändra modell o.s.v. Som en virtuell klippdocka, en av mina favoritlekar när jag var liten!


Appropå outfits, i måndags kl. 21 började "Trinny och Susannah stylar om Sverige" på TV4+! Mina favorit-stylister är tillbaka! Dom är helt underbara med sitt roliga, knäppa, rättframma sätt att ta sig an sina "offer". Jag blir alldeles rörd när man får se en kvinna med all lyster borta och självkänslan nere i skoskaften, komma ut på catwalken och bara stråla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar